Nedostatek hořčíku

Potravin kolem sebe máme dostatečné množství a i výběru, ovšem naše stravovací návyky se tak moc proměnily, že složení stravy omezuje vstřebávání hořčíku ve střevě. Hořčík neboli magnezium je velmi důležitý pro naše tělo. Jeho nedostatek se projevuje trochu podobně jako u vápníku. Mezi typické projevy patří svalové křeče, svalová slabost, křeče mimických svalů, poruchy srdečního rytmu, špatné soustředění, bolesti hlavy, brnění rukou, pocit vnitřního napětí. Dalšími a velmi častými příznaky je pak vyčerpání, ztráta energie, únava, ale také špatné soustředění. Velmi ohroženou skupinou jsou senioři, alkoholici, diabetici, ale také jeho ztráta hrozí při onemocnění, které je doprovázeno silným průjmem a zvracením.
salát s fíky
Hořčík pomáhá:
–          Proti stresu – při stresu totiž lidské buňky ve velké míře vylučují hořčík a naopak absorbují vápník. Když se ocitneme ve stresových situacích, tak tělo jej začne automaticky více spotřebovávat.
–          Proti bolestem hlavy – vždy podporuje správný tok krve v těle a uvolňuje stažené svalstvo. Tím samozřejmě působí i v prevenci ohledně bolesti hlavy, čímž může předejít mnohému, případně bolesti i zmírnit.
–          Při sportu – jak bylo řečeno na začátku, podporuje tvorbu energie, která se logickým způsobem při sportu spotřebovává. Navíc působí relaxačními účinky na svaly.
ruka na čele
–          Podporuje srdeční činnost – díky tomu, že si dokáže poradit s vysokým tlakem, tudíž bude udržovat a regulovat srdeční činnost v mezích normy. Dále rozšiřuje srdeční cévy.
–          Zlepšuje trávení – podporuje tvorbu žluči a tak brání vzniku žlučových kamenů. V podstatě pomáhá zvyšovat pohyblivost střev a podporuje průchod natrávené stravy trávicím traktem. Dokonce se pak podílí na metabolismu cukrů a samozřejmě tuků.
–          Udržuje – pevné kosti, zdravé zuby a nehty jsou jeho výsledkem.
–          Pomáhá diabetikům – je pro ně velmi důležitou součástí v ochraně před diabetickými komplikacemi.
Minerální vody bohaté na hořčík jsou velkým přínosem pro naše zdraví, jen si musíme dávat pozor, aby neobsahovaly příliš velké množství sodíku.

Nedostatek hořčíku
Ohodnoťte příspěvek