Největší mýty o mléce

Mýtus č. 1: způsobuje nadýmání

Někteří lidé trpí zažívacími potížemi, pokud konzumují mléko nebo některé mléčné výrobky. Obvykle jde o nesnášenlivost laktózy.
Laktóza je takzvaný disacharid nebo-li mléčný cukr. Vyskytuje se v různých koncentracích mléka a mléčných produktech. Čerstvé kravské mléko má obsah laktózy přibližně 5 g / 100 ml.
džbán mléka
Při intoleranci laktózy dochází k narušení laktózové digesce, což může vést k více či méně výrazným příznakům. Laktóza samotná nemůže být absorbována tělem ve střevě. Pro absorpci a využití musí být rozdělena na glukózu a galaktózu. Toto štěpení je prováděno enzymem, který je tvořen buňkami v sliznici tenkého střeva nazývaného laktáza. Tento enzym chybí u lidí trpících nesnášenlivostí laktózy. Laktózu nelze strávit a mezi jinými dochází k nadýmání.
Takže to není mléko jako celek, které způsobuje potíže, ale mléčný cukr. Ovlivněné osoby (a pouze tyto) mohou přejít na produkty bez laktózy nebo používat takové mléčné výrobky, u kterých byla během procesu zrání degradována laktóza. Tak je tomu například u sýrů.

Mýtus č. 2: činí vás štíhlým

Každý rok v příslušných časopisech čteme, že mléčné výrobky jsou ideální jako doplněk stravy pro snížení tělesného tuku. Mléko a mléčné výrobky, jak se pravidelně říká v časopisech, které slibují "bikini postavu za dva týdny", jsou ideálním jídlem pro tenké tělo.
Bohužel toto tvrzení je velmi zjednodušené. V závislosti na druhu mléčného výrobku jsou takové rady spíše kontraproduktivní než podporující snížení hmotnosti.
Sklenice plnotučného mléka (250 ml) s méně než 10 gramů tuku již obsahuje polovinu toho, co by mělo obsahovat kompletní vyvážené jídlo z celkové denní dávky! Mléko tedy není nápoj, ale potravina a měla by být tak konzumována.
Mléko vás neudělá štíhlým. Věnujte především pozornost obsahu tuku. Například jedna sklenice odstředěného mléka má o 80 kalorií méně než sklenice plnotučného mléka
nalévání mléka

Mýtus č. 3: vytváří silné kosti

Mléko, jak téměř každé dítě ví, obsahuje vápník. A vápník je hlavní složkou našich kostí. Takže podle široce konstatovaného závěru, mléko musí být také dobré pro kosti a podporovat silnou kostní formaci.
Nedávná studie ze Švédska však naznačuje, že zvýšená spotřeba může dokonce zvyšovat riziko osteoporózy a zlomenin kostí. Výsledky jsou však stále kontroverzní, protože to ještě není jasné, proč spotřeba této tekutiny jako nápoje zvyšuje riziko zlomenin.
Jisté však je, že vápník z mléka (a jiných zdrojů vápníku) sám přináší kostem nic, protože to vždycky vyžaduje „přítomnost asistenta“ vitaminu D , bez něhož se vápník nemůže do kosti dostat.
Vitamin D je životně důležitý, ale může být produkován samotným tělem. Vše, co musíte udělat, je dostat dostatek slunečního světla přes kůži, aby ovlivnilo tělo. Nicméně, dnešní životní styl nám brání absorbovat dostatek slunečního světla každý den, navíc se schopností syntetizovat vitamin D ze slunečního záření klesá s přibývajícím věkem. Proto má mnoho dospělých nedostatek vitaminu D a starší lidé často mají osteoporózu.

Největší mýty o mléce
5 (100%)2